بررسی جایگاه نقد در نقاشی معاصر ایران پس از 1380
پایان نامه
- دانشگاه آزاد اسلامی - دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی - دانشکده هنر و معماری
- نویسنده ساره امیرزاده گوغری
- استاد راهنما فاطمه شاهرودی کامبیز موسوی اقدم
- سال انتشار 1393
چکیده
در این پژوهش به بررسی جایگاه نقد در نقاشی معاصر ایران پس از 1380 پرداخته شده است. هنر معاصر ایران پس از سال 1380 که اولین نمایشگاه هنر مفهومی برگزار شد دچار تحولات قابل مشاهده ای شد. که البته این تغییرات در هنر نقاشی چه به لحاظ مضمون و محتوا و چه به لحاظ ابزار و روش بیان بی تاثیر نبوده اند. در ارتباط با تغییراتی که در هنر یک دوره رخ می دهد می توان نقد را بسیار موثر دانست. اما آیا نقد به صورت یک جریان در هنر ایران نیز تاثیر گذار بوده است؟ بنابراین در این پژوهش نقاشی به عنوان هنری که هنرمندان و مخاطبان بیشتری در ایران دارد به عنوان نمونه ایی برای بررسی جایگاه و تاثیر نقد بر آن انتخاب شده است.
منابع مشابه
مرزهای تصمیم ناپذیر (پاررگون) در نقاشی: نقد واساز بر نمونه هایی از آثار تجسمی معاصر ایران
این پژوهش، در جهت شناخت و دستیابی به نظریه خوانش متن (اثر تجسمی) از نقطهنظر واساز است. با توجه به متون دریدا، میتوان نظریه او را در تحلیل اثر تجسمی به سه بخش عمده خلاصه کرد: زمینه یا ماده اثر، نشانههای اثر که بهصورت ردپا فرایند دلالت را طی میکنند و در نهایت، پاررگون که مرزهای اثر و محدوده آنرا تعریف کرده و به صورت گستردهتر مرزهای میان هنر و غیر هنر میسازد. از نقطه نظر واساز هر یک از سه...
متن کاملبررسی نوگرایی نقاشی در ایران معاصر
نقاشی ایران در دهه های بیست تا پنجاه ه . ش پا به عرصه جدیدی گذاشت، که در این راه به دستاوردهای متفاوتی نسبت به سنت های گذشته دست یافت. این موج نو بیشتر در جهت شناخت نوینی در تکنیک و اجرا بود که بعدها این حرکت هنری، هنرنوگرا خوانده شد. هنرمندان بیشتر مشتاق اجرا به شیوه جنبش های آوانگارد غربی بودند و به وجه اجتماعی، تحولات فرهنگی و رمزهای هنر ملی، سنتی و مذهبی کمتر توجه داشتند و این از دلایل عمده...
متن کاملتحلیلی بر بازنمایی زن در نقاشی معاصر ایران
هدف این مقاله مقایسهی بازنمایی تصویر زن در نقاشی زنان و مردان معاصر ایران است. این کار با استفاده از الگوی جانشینی در تحلیل نشانهشناختی و ساخت پرسشنامهی تقابلهای معنایی در مقایسهی نقاشی زنان و مردان انجام میشود. یافتههای تحقیق نشان میدهد که تصویر زن در نقاشی مردان دارای نظام نشانههای توصیفی، شمایلی و کلیشهای از زن آرمانی است، اما نقاشان زن نگاه تبیینی، غیر کلیشهای و تفسیری به ویژگی...
متن کاملآسیب شناسی نقد هنر(نقاشی) در ایران معاصر
اهمیت نقد هنــر و ضــرورت اتکای آن، بر هدف پیـشبرد هنر متعالی، مستلزم بررسی و پژوهشی عمیق از چگونگی عملکرد نقد در هنر امروز و رسیدن به اصول واقعی آن است. متاسفانه در چند دهه اخیر، در هنر معاصر ایران، شاهد نقدهایی غیر اصولی بوده ایم و بیشتر از نقد هنر، به انتقاد هنری بر می خوریم. در انتقاد تنها ارزیابی (بد یا خوب) مطرح است. در صورتیکه در نقد اصولی، باید به سه اصل ( توصیف، تفسیر، ارزیابی) پرداخت...
15 صفحه اولDmd065193 1372..1380
Trimethoprim (TMP) has been widely used since the 1960s, both alone and in combination with sulfamethoxazole. Unfortunately, information regarding the role that cytochrome P450 enzymes (P450s) play in the formation of TMP primary metabolites is scarce. Hence, we undertook in vitro studies to identify and more fully characterize the P450s that catalyze formation of six TMP primary metabolites: T...
متن کاملحراجی تهران و تأثیر آن بر روند نقاشی معاصر ایران
بحث اقتصادی هنر همواره در سیر خلق ، ارائه و جریان سازی آن جزو مسائل چالشی بوده است. در این میان، جریانی معتقد به بازاریابی یا همان اصطلاح تخصصی آن یعنی اکسپو هستند. این روند در دوره های مختلف و به اشکال متفاوت مطرح گشته و در بسیاری از کشورها به طرق گوناگون طی سالیان گذشته صورت پذیرفته، لیکن در ایران حرکتی نو تلقی می شود. بر طبق این فرآیند میزان فروش آثار نقاشی براساس مخ...
متن کاملمنابع من
با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید
ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده{@ msg_add @}
نوع سند: پایان نامه
دانشگاه آزاد اسلامی - دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی - دانشکده هنر و معماری
کلمات کلیدی
میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com
copyright © 2015-2023